Temat - serwisowanie auta

Dodane: 27-07-2016 18:25
Temat - serwisowanie auta hurtownia motoryzacyjna

Jak nauczyć się serwisowania samochodów?

Coraz częściej właściciele aut postanawiają przeprowadzić serwisowanie swojego samochodu własnoręcznie, najczęściej w przydomowym garażu. Bardzo często powstają tam warsztaty samochodowe z prawdziwego zdarzenia. Motoryzacja dla wielu osób jest bowiem prawdziwą pasją, a części samochodowe są im tak znane jak przedmioty codziennego użytku. Jeśli jednak brak nam wiedzy w tym zakresie, warto sięgnąć po specjalistyczne poradniki, które są ogólnodostępne w postaci książek. Często też wiele informacji w tej dziedzinie możemy znaleźć w Internecie, wpisując w wyszukiwarkę na przykład model naszego samochodu. To wszystko sprawia, że serwisowanie samochodów staje się coraz prostsze i coraz więcej osób decyduje się na taką naprawę we własnym garażu.


Co zrobić, gdy w aucie pojawi się usterka?

Usterka w samochodzie? Wielu z nas z pewnością potrafi samodzielnie radzić sobie z takimi problemami. Czy jednak zawsze będzie to dobre rozwiązanie? Kiedy warto podjąć się samodzielnej naprawy oraz czy czasem powinniśmy jej unikać? W taki sposób poradzić możemy sobie jedynie wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewni naszych umiejętności. W innym przypadku często spowodujemy sobie więcej strat, niż korzyści, a przecież każdemu z nas chodzi o oszczędność czasu i pieniędzy. Gdy więc zepsuje się nam samochód, o wiele lepiej i bezpieczniej będzie oddać go do naprawy w sprawdzonym warsztacie, który zapewni nam najwyższa jakość usług oraz sprawną naprawę. Dzięki temu często unikniemy wielu kłopotów, a dodatkowo szybko będziemy mogli cieszyć się naszym autem, które pozwala nam zwiększać swobodę.


Budowa i funkcjonowanie sądy lambda

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda



© 2019 http://australia.lezajsk.pl/